Allergi og høfeber

Er du ramt af allergi / høfeber ?

Akupunktur kan afhjælpe dine symptomer.

Jeg kombinerer traditionel kinesisk akupunktur og  øre akupunktur

Jeg anbefaler 2-3 behandlinger med ca. 2 ugers mellemrum.

Bedste effekt opnås hvis behandlingerne påbegyndes før dine symptomer bryder ud.

Høfeber (rhinitis) er den hyppigste kroniske sygdom i den vestlige verden. Alle kan udvikle allergi, men nogle mennesker har øget risiko: Folk med astma, fødevareallergi siden barndommen eller børne eksem. Sygdommen er mest udbredt blandt de 15 – 30 årige. Høfeber kan være arvelig betinget. Sygdommen rammer flere mænd end kvinder. Symptomerne aftager oftest med alderen. Nogle personer med høfeber har øget risiko for udvikling af astma, derfor skal du være opmærksom på langvarig tør hoste, periodevis åndenød, nattehoste og pibende vejrtrækning.

Høfeber giver ofte udtalte forkølelses symptomer som kløende, røde, hævede og irriterede øjne, kløende og løbende næse med nyse ture og vekslende tilstopning af næsen. Symptomerne kan være så udtalte, at du påvirkes i dit sociale- og arbejds /skoleliv.

Høfeber kan være forårsaget af allergi eller den kan være irritativ betinget.

Opstår symptomerne på bestemte tider af året er årsagen oftest pollen eller udendørs skimmelsvampesporer.

Udtalt træt – og uoplagthed er ledsager symptomer når høfeberen raser. Det kan føles som om kroppen er ramt af influenza.

Pollen allergi giver typisk symptomer fra næse og øjne i slutningen af januar til starten af september. I de tidlige forårsmåneder er det pollen fra el og hassel der huserer. Birk blomstre i april – maj måned.  Om sommeren er det græs og i sensommeren bynkepollen og sporer fra skimmelsvampe.

Har du symptomer året rundt kan du være allergisk overfor dyr, husstøvmider, skimmelsvamp eller fødevarer. Lægen kan teste dig.

Nogle får også høfeber symptomer uden allergi kan påvises. Det kan skyldes du har ekstra følsomme slimhinder

Nogle mennesker med pollenallergi får også kløe i svælget, når der er pollen i luften. Andre kan få kløe i mund og svælg når de spiser bestemte madvarer pga. krydsallergi.